توضیحاتی مختصر در باب تأثیر اندیشه بر سلامتی بدن :

💠 بدن، خدمتکار ذهن است. بدن از دستورات ذهن پیروی می‌کند، خواه این دستورات با تأمل داده شده باشند و خواه به طور غیرارادى. زمانی که ذهن دستور افکار غیراخلاقی و غیر قانونی صادر می‌کند، بدن به سرعت به مرض و تباهی دچار می‌شود.

💠زمانی که ذهن دستور افکار خوشحال کننده و زیبا می‌دهد، بدن زیبایی و طراوت پیدا می‌کند. بیماری و سلامتی،  همچون شرایط، ریشه در افکار دارند. افکار بیمار گونه، خودشان را در بدنی رنجور و مریض حال نشان می‌دهند. افکار ترس همانند گلوله‌های سریع انسان را به کشتن می‌دهد و همچنان هزاران نفر دیگر را از پای در می‌آورد.

💠مردمی که با ترس از بیماری زندگی می‌کنند. مردمی هستند که گرفتار آن می‌شوند. نگرانی به سرعت بدن را ضعیف می‌کند و بدن را مستعد مبتلا شدن به بیماری؛ در حالی که افکار ناپاک، حتی اگر از لحاظ جسمانی فرد را درگیر نکند، خیلی زود دستگاه عصبی را نابود می‌کند. افکار شاد، پاک و قوی بدن را قوی و رعنا می‌کنند. بدن جسمی شکل پذیر و ظریف است که به سرعت به افکار غالب واکنش نشان می‌دهد و عادات ناشی از افکار نتایج خوب یا بدشان را روی  بدن نشان می‌دهند.

💠تا زمانی که انسان افکار ناپاک را در ذهن پرورش دهد، خون او آلوده و مسموم خواهد بود. یک زندگی و یک بدن پاک از دلی پاک می‌آید و یک زندگی آلوده و یک بدن تباه شده از ذهنی ناپاک نشأت می‌گیرد. اندیشه سرچشمه عمل، زندگی و تجلی است؛ این سرچشمه را پاک کنید، تا زندگی‌تان پاک شود.تغییر رژیم غذایی نمی‌تواند به انسانی کمک کند که نمی‌تواند افکار خود را #تغییر دهد.

💠زمانی که انسان افکار خود را پاک کند، دیگر میلی به غذاهای ناسالم نخواهد داشت. افکار پاک، عادت‌های پاک را به وجود می‌آورند. آدم به اصطلاح مقدس اگر خود را پاک نکند، مقدس نیست. اگر می‌خواهید یک بدن عالی و تمام عیار داشته باشید، از ذهن‌تان مراقبت کنید. اگر می‌خواهید  بدن‌تان را احیا کنید، ذهن‌تان را زیبا کنید. افکار بدخواهی، حسادت، ناامیدی و اندوه، سلامتی و رعنایی را از بدن می‌گیرند.

💠یک چهره‌ی بدخلق، اتفاقی به وجود نمی‌آید، این چهره را افکار بدخلق  و کم حوصله به وجود آورده است. چین و چروکهایی که به زیبایی چهره‌ی انسان لطمه میزنند، ثمره‌ی حماقت، رنج و اندوه و غرور است.

💠زنی نود و شش ساله را می‌شناسم که چهره‌اش مانند چهره‌ی دختر معصومی است. مرد جوانی را می‌شناسم که هنوز به دوران میانسالی نرسیده است، اما چهره‌ی او پُر از چین و چروک است. یکی ناشی از خلق و خوی شیرین و گرم است؛ و دیگری ناشی از درد و رنج و نارضایتی...

💠همان گونه که اگر هوا و نور خورشید آزادانه به اتاق‌تان وارد نشود، خانه‌ای دل‌انگیز و سالم نخواهید داشت. تنها زمانی داشتن یک بدن قوی، سرحال و خوشحال، و چهره‌ای متین و آراسته ممکن است که افکار شادی، خوشنیتی و آرامبخش، آزادانه وارد ذهن‌تان شوند.

💠سن و سال برای آنهایی که نیکوکارانه زندگی کرده‌اند، مانند صحنه‌ی غروب خورشید، متین،  آرامبخش و خوشایند است. هیچ درمانگری مانند افکار شاد و خوشحال کننده نمی‌تواند بیماری‌های بدن را درمان کند. برای از بین بردن سایه‌های غم و اندوه، هیچ آرامبخشی مانند حسن نیت وجود ندارد.

💠داشتن یک زندگی با افکار سوءنیت، بدگمانی، سوءظن و حسادت، مانند این است که خودمان را در زندانی خود ساخته محبوس کرده باشیم. اما اگر نسبت به همه چیز خوشبین و شاد باشیم، و صبورانه یاد بگیریم تا خوبی را در همه چیز ببینیم، با داشتن چنین افکار عارى از خود پسندى، دروازه‌ی ورود به بهشت برایمان گشوده خواهند شد...

👈 و اگر هر روز با افکار صلح و همدلی نسبت به تمام موجودات زندگی کنیم، #آرامشی_همیشگی نصیبمان خواهد شد.

📘#انسان_متفکر
✍🏼#جیمز_آلن

#خودشناسی_آغاز_خردمندی‌ستღ